19 Kasım 2010 Cuma

KREMALI ISPANAK ÇORBASI



Ispanak sevenler grubundan mısınız? Ben kendimi bildim bileli ıspanağı sevmişimdir. Yemeğini böreğini severek yerim. Ama yanında yoğurt yoksa asla yemem J.
Peki, çocuğunuz ıspanağı seviyor mu?
Ispanak dediğinizde o minik yüz ne şekle giriyor?
-Kaşlar havaya kalkıp ağız mı büzülüyor?
-Yoksa kaşlar havaya kalkıp, bir gülümseme mi beliriyor?
Acaba kaç kişi ikinci şık der merak ediyorum.
Benim küçük bayan gurmem ıspanakla bir küs bir barışık vaziyette.
Bebekken ek gıdalara başladığımız dönemde ıspanağı önce bir iki yaprak sebze çorbalarına kattım, sonra sebze pürelerine kattım, derken çorbası, yemeği vs çeşitlerini denedik.
Sevdi mi? Evet sevdi ama sonraları mızmızlanmaya başladı.
 Evde yenmeyen şey okulda yenir ya.
Yuvadayken yiyordu.
Bir ara ‘evet anne ıspanak çok faydalı, ıspanak yap’ dedi, ertesi gün ‘dilim bir kötü oluyor yemiycem’ dedi.
 Şu anda yine küs dönemindeyiz. Ama ben kararlılıkla yapmaya ve ona az da olsa yedirmeye devam ediyorum.
Kardeşi,  1 yaşına bastı ve ben şimdi onun için ıspanağı yedirme ve sevdirme çalışmalarına başladım. Buda bir dernek çalışması gibi oldu. ‘Ispanağı yedirme ve sevdirme derneği’, var mı üye olmak isteyen : D?
Şaka bir yana bu değerli sebzeden çocuklarımızı mahrum etmek istemiyoruz değil mi? Değişik yöntemler deneyerek  yedirmeye çalışıyoruz.  Birkaç örnek vermek gerekirse:
-Patates püresinin içine katmak
- Haşlayıp ezerek köftelere katmak
-Yine haşlayıp beşamal sosla karıştırmak
Bugün biz çorbasını yapıyoruz. Bu çorbayı bebeğinizin ayına göre ve ya çocuğunuzun damak zevkine göre değiştirebilirsiniz. İster soğansız, ister bol patatesli, ister bol ıspanaklı ve ya kremasız şeklinde.
Ben bu seferlik  ıspanağını az tuttum.
Kremalı Ispanak Çorbası
Gerekli malzemeler:                                 
2 patates
 2 soğan
3.5  bardak su


Yarım demet ıspanak
1 soğan
1 yemek kaşığı tereyağ
1.5 yemek kaşığı nişasta*
1.5 su bardağı süt*
Yapılışı:
Patates ve soğanı suda haşlayın, bu suya ıspanak köklerini de koyarsanız iyi olur.
Suyu süzün.
Bir kapta ufak ufak doğradığınız soğanları tereyağı ile soteleyin. Minik minik kesilen ıspanakları içine katarak az tuz ve karabiberle sotelemeye devam edin.


Bu arada hatırlatalım, 1 yaşından küçük bebeklere tuz kesinlikle yasak.
Sebze suyunu ekleyip kaynamaya bırakın.
Bir yandan sütle nişastayı karıştırıp kaynamakta olan çorbaya azar azar dökün ve ateşten alın.
Kaselere boşalttıktan sonra üzerine krema gezdirin.
Çorbanız hazır.
*Süt ve nişasta kullanmak istemezseniz, sebze suyuyla beşamal sos hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde de gayet lezzetli oluyor.
Sevgiler,
Ferah




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder