24 Kasım 2010 Çarşamba

BAL KABAĞI ÇORBASI

Özellikle ufak çocukları bebekleri olan anneler için bu çorba tarifleri bulunmaz nimet oluyor. Bilmediklerinden değil ama bazen akla gelmiyor işte.
Yine çok faydalı bir sebze seçtim sizler için ve bu sebzeyle yapılan lezzetli bir tarif hazırladım.
Ben kızım için yapana kadar kendimiz için hiç denememiştim bu çorbayı ve çevremde de yememiştim. Hâlbuki ne kadar da güzel oluyormuş. Önyargılı olmamak ve bu güzelim lezzetlerden mahrum kalmamak lazım. Uzun bir ara vermiştim şimdi oğlum için yapmaya başladım tekrar.
Balkabağı denince aklımıza ilk tatlısı gelir. Oysa değişik yörelerde çorbası, püresi, böreği de yapılır.
Bizim taraflılar böreğini yaparlar. Yani Yugoslav göçmenleri. Ama ben hiç tatmadım. Çocukken annemler teyzemler yapardı ama yediğimi hiç hatırlamıyorum.
Balkabağının inanılmaz faydalarını da yine burada sizlerle paylaşmak için araştırdığımda öğrendim.
Kabakta C vitamini, şeker, nişasta, albümin, salisilik asit peponin ve uçucu yağlar bulunur.  
(peponin’in tam olarak ne oluğuna şöyle bir bakındım nette ama bulamadım. Bilen bulan varsa yazsın lütfen merak ettim J)
-Beta-karoten (A Vitamini) deposu olan balkabağı, birçok kanser çeşidini önlemeye yardımcı olur. İçindeki `lutein` adlı karoten cinsi vücudu kansere karşı güçlendirir.
-Sigara içenlerin akciğer kanserine yakalanma riskini azaltır.
-Lifi bol bir sebze olduğu için bağırsak tembelliğine birebir.
-Kan şekerini düşürücü özelliği olduğu için şeker hastaları da tüketebilir
-Diyet yapanların balkabağı yemesinde sakınca yok; çünkü kalorisi oldukça düşük.
-Mineraller bakımından zengin olan balkabağını bir küçük tabak yediğinizde, vücuttaki A vitamini ihtiyacının yüzde 25`ini, C vitamini ihtiyacının yüzde 10`unu karşılamış olursunuz.
-Yüksek oranda potasyum içeriyor ve kalp hastalığı riskini azaltıcı antioksidanları barındırır.
-Felce sebep olan damar setleşmesini önlemeye yardımcı olur.
-Vücudun enfeksiyonlarla savaşmasını sağlar.
-Çiğ olarak salatalara rendelenip tüketilebilen balkabağı, bedeni temizler, sinirleri yatıştırır

Balkabağının Çekirdeği de Faydalı:Kabak çekirdeğinin de bilinmeyen birçok faydası var.
Çinko ve doymamış yağ asidi ile protein bakımından oldukça zengin; mide bulantısına iyi geliyor.
Bir bardağın dörtte biri kadar tüketildiğinde vücuttaki çinko ihtiyacının %20`sini, magnezyumun %50`sini karşılıyor.
Ayrıca kemik erimesi ve kan pıhtılaşması için önerilen K vitamini kabak çekirdeğinde yeteri kadar var.
Balkabağı çekirdeği Omega 3 ve Omega 6 sayesinde cildi tazeliyor, hormanal dengeyi koruyor.
(Kaynak: doktorcare.com)

Gerekli malzemeler:
1 pırasanın beyaz bölümü
1 parça balkabağı,
1 patates
Maydanoz
250 ml tavuk suyu
Tereyağı
Rendelenmiş peynir
Yapılışı:
Sebzeleri yıkayın, soyun.
Küçük parçalar halinde kesin ve tavuk suyuyla 20-30 dk pişirin.
Tereyağını ekleyin.
Blenderdan geçirin ve ya süzgeçte ezerek süzün.
Üzerine maydanoz ve peynir rendesi serpiştirin.
Hem size hem çocuğunuza afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder